10 Najväčších chýb pri chudnutí žien

10 Najväčších chýb pri chudnutí žien
16. decembra 2018 martin_hyben

10 Najväčších chýb pri chudnutí žien

Rozhodol som sa napísať článok na túto kontroverznú tému, pretože chudnutie je jedna z najčastejšie rozoberaných ženských tém.Ženy v honbe za schudnutými kilogramami robia veľké množstvo chýb, vďaka ktorým si výsledky len ťažko udržia a čo je horšie, ešte si aj uškodia.

1. STRÁCATE ČAS NEÚČINNÝMI CVIKMI

Hlavne ženy si myslia, že im na chudnutie stačia cviky s vlastným telom alebo rôzne cviky na strojoch atď. Nevravím, že tieto cviky sú úplne k ničomu, no vo väčšine prípadov je to v podstate strata času. Miesto toho odporúčam venovať pozornosť výučbe základných cvikov, ktoré sú skutočne efektívne pri chudnutí a tvarovaní postavy. Teda drepy, mŕtve ťahy, tlaky, zhyby, hip trusty atď. Áno, tieto cviky sú síce náročné na techniku, ale účinok je neporovnateľne väčší. Takže netreba strácať čas a treba trénovať základne cviky s činkami.

2. JETE MÁLO JEDLA

Asi najčastejšou chybou, s ktorou sa stretávam je, že ženy jedia strašne málo. Nielen, že si tým brzdia výsledky, ale často si aj poškodia zdravie. Pri chudnutí určite netreba „jesť málo“. Dostatok jedla je základ pre správne fungovanie ľudského tela a teda aj metabolizmu. A bez správnej funkcie metabolizmu tuky nespálite. Prakticky každá klientka, ktorá ku mne príde, chce chudnúť a strava, ktorú jej nastavím je v ďaleko väčších množstvách, ako jedla doposiaľ.

3. IDEALIZUJETE SI JEDNOTLIVÉ POTRAVINY

Čo to znamená? Znamená to, že si určíte potraviny, vďaka ktorým schudnete a vďaka ktorým ste pribrali. Nie je to pravda, pretože neexistuje žiadna potravina, z ktorej sa chudne, ani z ktorej sa priberá. Pri chudnutí pokladám zadôležité snažiť sa v každom jedle o vyváženie makronutrientov a hlavne si kontrolovať množstvá. Takto si uchránite zdravie a neukrátite sa zbytočne o výsledky.

4. ZAMERIAVATE SA VÝLUČNE NA KARDIO

Kardio tréning je určite dôležitá súčasť chudnutia a kardiovaskulárneho zdravia, no určite nie je tá najhlavnejšia. Z toho dôvodu by sa to s ním nemalo preháňať. Treba si uvedomiť, že sa chudne v prvom rade z vyváženej a pestrej stravy v dostatočnom množstve a tiež z tréningu, ktorý má hlavu a pätu.

5. SPAĽOVAČE TUKU A NOVÉ REVOLUČNÉ METÓDY

Bohužiaľ, väčšina žien namiesto toho, aby riešila stravu či tréning, rieši skôr spaľovače tuku. Ale tadiaľ cesta nevedie. Spaľovače tuku v skutočnosti neexistujú, teda aspoň nič, čo by bolo legálne. Treba sa začať venovať dôslednejšie strave a tréningu a zistíte, že žiadny spaľovač Vám netreba. Vyvážená, pestrá strava a tréning, ktorý má hlavu a pätu a začnú sa diať zázraky.

6. CHCETE CHUDNÚŤ AJ NAPRIEK TOMU, ŽE TO NETREBA

Aj to je jedna z nešťastných a často sa opakujúcich chýb. Žena, ktorá meria 170cm a váži 65kg sa rozhodne schudnúť a ďalej znižovať hmotnosť. Pritom to vôbec netreba a treba sa skôr zamerať na spevnenie a skvalitnenie postavy.

7. VÁŽITE SA KAŽDÝ DEŇ

Chudnutie je dlhodobá záležitosť a váženie sa každý deň nemá prakticky žiaden zmysel. Len narúša Vašu psychiku. Vážte sa maximálne raz za týždeň a sústreďte sa na 0,5kg-1kg týždenný váhový úbytok. Len takýmto tempom máte šancu, že si aj výslednú hmotnosť udržíte.

8. PODCEŇOVANIE KALÓRIÍ

Väčšina žien rieši pri chudnutí len to, čo môžu a nemôžu jesť, no množstvá vôbec neriešia. Pritom kalórie sú tie najdôležitejšie, ktoré určujú, či budete chudnúť alebo nie. Takže pri chudnutí je veľmi dôležité rátanie kalórii a výber potravín je až druhotný. Odporúčam rátať si kalórie a jesť prevažne plnohodnotnú stravu. Ľahko sa môže stať, že aj na super diétnej strave môžete priberať, ak neriešite množstvá a na to práve ženy často zabúdajú.

9. PRÍLIŠ SA ZAMERIAVATE NA CHUDNUTIE

Ak sa rozhodnete chudnúť, vytesníte zo svojej hlavy všetko ostatné a myslíte len na chudnutie. Prestaňte s tým. Choďte na tréning, navarte si a zbytok času venujte bežným veciam, rodine, priateľom, ale určite nemyslite stále na chudnutie. Čím menej to budete riešiť, tým to pôjde lepšie a jednoduchšie.

10. STÁLE VERÍTE STARÝM MÝTOM

Stále veríte nepravdám ohľadom chudnutia. Napríklad „po šiestej sa neje, večer sa sacharidy nesmú, zo sacharidov sa priberá“. Už dávno boli tieto tvrdenia vyvrátene relevantnými štúdiami. Nielen štúdiami, ale aj mojou praxou. Namiesto držania sa nezmyslov sa treba snažiť o vyvážený pomer makronutrientov v každom jedle.

Takže to sú podľa mňa asi tie najväčšie chyby, ktoré robia ženy pri chudnutí. Skúste sa im vyvarovať a Vaše úsilie bud ocenené úspechom. A čo je dôležitejšie výsledky budú trvať dlhšie ako len jeden mesiac.