Ako na bolesť?

Ako na bolesť?
27. mája 2020 Martin Hyben

Ako na bolesť? 

Je plno informácii o tom ako riešiť chronické bolesti, ale sú naozaj účinné?

Cvičiť, oddychovať, mastiť krémom či nasadiť lieky? No skôr, než sa dostaneme k týmto bodom je dôležité, ak chce byť človek v liečbe úspešný, aby si uvedomil pár vecí.

Najdôležitejšie je prijať zdravotný problém za svoj. Lebo len my sami môžeme zato, že sme chorí a že nás niečo bolí a prijať to na zodpovednosť.

Zlý životný štýl, neúcta k vlastnému zdraviu či naše myšlienky. Áno, toto všetko nás robí chorými.

Ďalší dôležitý bod je trpezlivosť. Ak trvalo 10 rokov kým ste sa dostali do takého stavu, nemôžete čakať že zajtra budete fit.

AKO NA TO?

Naše telo je veľmi inteligentné, ak nastane v ňom problém, ozve sa bolesť. Bolesť je tzv. ochranný mechanizmus tela, aby sme bolestive miesto šetrili a zbytočne problém neprehlbovali. Teda, ak Vás bolí tak necvičte a danné miesto nezaťažujte.

Lieky proti bolesti nie sú riešenie, kedže len potlačia bolesť, ale problém na ktorý telo upozorňovalo ostávaa zhoršuje sa.

Ak bolí klb, nie je s najväčšou pravdepodobnosťou na svojom mieste. Posunuté kosti vytvárajú tlak, alebo ťah na svaly a chrupavky. Preto zvýšená záťaž môže podporiť opotrebenie chrupavky a celkovo klbu. Preto podľa mňa nie je vhodné cvičiť cez bolesť. A je potrebné dať kosti na svoje miesto pomocou chiropraxie a uvolniť tak ťah, alebo tlak na bolestivé miesto.

Ak bolí sval je situácia podobná. Vychýlená kosť vytvára tlak, alebo ťah na sval a vytvára bolesť. Aj tu záťaž môže poškodiť.

Ja neodporúčam cvičiť a inač zaťažovať postihnuté miesto, ak pociťujete bolesť. Cvičením sa kosti nedajú na správne miesto. Je pravda, že cvičenie môže zmierniť spomínaný tlak či ťah, no za ten čas sa môže kĺb poškodiť a skutočný problém sa nevyrieši a kĺb sa bude naďalej poškodzovať.

PREČO CVIČIŤ

Ak je kosť dlhodobo mimo svojho miesta, tak sval môže stratiť svoju funkčnosť. Následne, keď sa dá kĺb na svoje miesto je sval povolený a nemusí kosť zotrvať dlhodobo na správnom mieste a môže mať časom tendenciu vracať sa späť. A tu prichádza na rad správne cvičenie, ktoré v kombinácii s chiropraxiou prinavráti funkčnosť svalom a kosti môžu držat na správnom mieste.

Takže cvičiť určite treba, no nie ak niečo bolí, to neodporúčam.