Ako úspešne riešiť chronické bolesti

Ako úspešne riešiť chronické bolesti
16. decembra 2018 martin_hyben

Ako úspešne riešiť chronické bolesti

Akútne bolesti či zranenia. Všetkým je väčšinou jasné, ako postupovať pri riešení takýchto nepríjemných záležitostí. Naordinovať si pár dni nečinnosti, nejakú mastičku a v tom lepšom prípade to prejde. Ak nie, je vhodné po pár dňoch absolvovať chiropraxiu, ktorá liečbu buď urýchli alebo problém hneď úplne vyrieši.
Ale čo robiť, ak človeka trápia chronické bolesti už vie málokto.🤷‍♂️

ČO SÚ TO CHRONICKÉ BOLESTI?
Chronické bolesti sú také bolesti, ktoré trvajú dlhší čas, teda spravidla aspoň tri mesiace. Vtedy už možno hovoriť, že sa jedná o chronickú bolesť a chronický problém.

AKO ICH TEDA RIEŠIŤ?
– chiropraxia – Samozrejme, že aj v takýchto prípadoch je chiropraxia veľmi účinná a je schopná pomôcť už na prvý krát. Čo však robiť, ak je problém naozaj dlhodobý a svalstvo je už povolené a oslabené natoľko, že kĺb či kosť opäť vypadne?
– cvičenie – Áno, v tomto prípade je vhodné a priam nevyhnutné cvičenie, aby sa sval dokázal spevniť a kosti mohli držať na svojom mieste.

🏋️‍♂️CVIČENIE
Aké cvičenie je teda vhodné? Za veľkú chybu považujem, ak ľudia, ktorí cvičia s činkami , prestanú cvičiť s činkami. V tom horšom prípade ich vymenia za dnes tak moderné „gumičky“. Nie je to vôbec vhodné, keďže telo je zvyknuté na vyššiu záťaž a pri zámene za expandery alebo iné ľahšie cvičenie príde skôr regres, ako progres. Teda príde zhoršenie kondície a s ním aj zhoršenie bolesti.

Ak cvičíte s činkami alebo sa rozhodnete s takýmto cvičením začať, je dôležité si uvedomiť, že nie je cvičenie ako cvičenie. Pri chronických bolestiach je dôležité 🎯cielené cvičenie. Tzn. zameriavať sa priamo na postihnuté partie. Napríklad nemožno očakávať zlepšenie pri bolesti ramena, keď budete cvičiť nohy. Pri chronickej bolesti krížov nebude vhodné vynechávať cviky určené na spodný chrbát (mrtve ťahy, hyperextenzia, good morning atď) V skutočnosti, ak zvolíte takýto 🚫nesprávny postup, svoj zdravotný stav ešte zhoršíte. Pretože sa takto prehĺbia svalové dysbalancie a naďalej sa oslabuje a trpí postihnutá časť tela. Pozorujem, že množstvo ľudí v takomto prípade s činkami končia, pretože si myslia, že ich bolesti sa samotným cvičením ešte viac zhoršujú. No pravda je taká, že zlý je prístup a technika vykonávania cvikov, nie samotné cvičenie.

Takže ako teda?❓
Najdôležitejšie je jednoznačne cvičiť celé telo rovnomerne, aby sa neprehlbovali svalové dysbalancie. Zo začiatku je však vhodné venovať väčšiu pozornosť postihnutým miestam. Teda bolí ma rameno, tak sa treba zameriavať hlavne na zadné deltové svaly, trapézové svaly a celkovo svaly okolo lopatiek. Ak bolia kríže, treba sa venovať mŕtvym ťahom, hyperextenziam, hip trustom… Hlavne neurobiť to, že sa im začnete cielene vyhýbať v domnienke, že si pomôžete. Pretože ak svaly, ktoré chcete alebo potrebujete spevniť zosilnieť priamo nezaťažíte, tak určíte sa problém nezlepší, ale naopak zhorší.

Moje skúsenosti hovoria za všetko. Ak sa skombinuje správne a cielené cvičenie s chiropraxiou, je možné sa zbaviť až 95% chronických bolestí. Aj tu je však dôležitá trpezlivosť, pretože za týždeň to neprejde. Ale veľa krát pri dôslednom a svedomitom prístupe je možné ústupenie, či úplne vytratenie bolestí už po dvoch mesiacoch.
Robte to správne.