Fitness mýty 1.

Fitness mýty 1.
21. júla 2018 martin_hyben

Fitness mýty 1.

1. Vysoké počty opakovaní sú na chudnutie a nízke na naberanie.

Nie, nie je to pravda. To či chudnem, alebo priberám, ovplyvňuje hlavne strava a kalorický príjem. Vysoké počty zaťažujú pomalé svalové vlákna a nízke rýchle svalové vlákna. Čiže ak mám prevahu pomalých vlakien v danej partii, môzem budovať hmotu aj pri vysokých počtoch v sérii.

2. Budem cvičiť nohy a schudnem z nich tuk.

Nie, neschudnem. Lokálne chudnutie nefunguje. Funguje jedine komplexné chudnutie z celého tela. Skutočnosť je taká, že keď cvičím necvičím tuk ale sval. Čiže môže sa stať, že ak budem nejakú partiu veľmi často zaťažovať, môže skôr nabrať a nie schudnúť.

3. Strava nie je dôležitá, keď chcem schudnúť musím hlavne makať.

Veľky omyl. Strava je veľmi dôležitá, nielen pre chudnutie, ale aj pre zdravie. No ak chcem schudnúť, musím mať pod kontrolou celkové kalórie a takisto dodržiavať vyvážený príjem makronutrientov.

4. Zo sacharidov sa priberá, preto ich musím prestať jesť.

Nie. Zo sacharidov sa priberá rovnako, ako z tukov či bielkovin. Priberá sa vždy, len z kalorického prebytku. Sacharidy vôbec nie sú zlé a nemôžem ich zo stravy vynechať. Vynechajte radšej kalorické koláče či vyprážané jedlá.

5. Bielkovín môžem jesť koľko chcem. Z nich sa nepriberá.

Ďalšia nesprávna domienka, ktorá sa traduje vo fitnes centrách. Z bielkovín môžem pribrať rovnako ako z tukov či sacharidov, ak to s ich príjmom preháňam. Priberá sa vždy z kalorického prebytku. Ja nikdy neodporúčam vyšší príjem ako 3g na kilogram hmotnosti. Viac môže dokonca aj uškodiť.