Fitness mýty č. 2

Fitness mýty č. 2
21. júla 2018 martin_hyben

Fitness mýty č. 2

Druhá časť fitness mýtov, ktoré sa stále robia. No mali by byť už dávno zabudnuté.

6. Kardio tréning je najlepší na chudnutie.

Nie, nie je. Kardio je vždy len doplnok pri chudnutí. Samozrejme najlepšie výsledky dosiahnete posilovacím tréningom. Kardio ho iba doplní. Ak sa to s kardio tréningom preháňa, môže mať opačný efekt. Veľa kardia spôsobí prudký nárast hormónu kortizol a telo bude zadržiavať veľké množstvo vody a bude spaľovať svalovú bielkovinu a nie tuk!

7. Ak chcem schudnúť musím jesť 7 jedál denne.

Nie nemusíte. Jedzte toľko jedál koľko Vám vyhovuje, ale dodržiavajte kalorický denný príjem. Ten je oveľa dôležitejší ako počty jedál.

8. Keď budem piť proteinový nápoj narastú mi svaly.

Proteinový napoj sú vlastne len bielkoviny v koktejli. Sú ľahšie strávitelné ako tuhá strava, ale netreba tomu pripisovať zázračné účinky. Je to skoro taká istá bielkovina ako napr. mäso, tvaroh či vajíčka. Proteinom môžete nahradiť 1-2 jedla, ale základ je vždy tuhá strava.

9. Kúpim si spaľovač tuku a schudnem.

Spaľovač tuku pôsobí skôr ako taký stimulant pred tréningom. Nabudí, dodá energiu a zahreje. Ale zase platí pravidlo základ je strava bez nej nikdy neschudnem.

10. Ťažké váhy ničia kĺby.

No ani to nie je tak celkom pravda. Kĺby ničí zlá technika cvičenia a nie ťažké váhy. Dokonca ťažké váhy môžu chorým kĺbom pomôcť, ak sa cvik vykoná v striktne v správnej technike.