Fitness mýty č. 3

Fitness mýty č. 3
21. júla 2018 martin_hyben

Fitness mýty č. 3

Máme tu tretiu časť očakávaných fitness mýtov, ktoré sa stále robia. No dávno by sa už v 21.storočí robiť nemali.

11. Keď zjem čokoládu ráno tak z nej nepriberiem, večer by som už mohol ísť do tuku.

Nie, je to úplne jedno. Ak z tej čokolády mám pribrať, priberiem z nej rovnako či ju zjem ráno, alebo večer. Na čase vôbec nezáleži.

12. Ak chcem schudnúť musím jesť sacharidy doobeda, večer sa z nich už priberá.

Ďalší mýtus. Sacharidy môžu byť zaradené kľudne aj pred spaním a budem chudnúť dalej. Dôležitejšie je množstvo ako to kedy ich zjem. Dokonca večer môžu pomôcť s kvalitou spánku, ktorý je pre chudnutie veľmi dôležitý.

13. Dám si na bruchu sťahovací pás a schudnem rýchlejšie

Bohužiaľ ani to nie je pravda. Obalením brucha docielim len odstránenie vody z tejto oblasti, ktorú telo natiahne hneď ako sa napijem naspäť. Dosiahnem akurát to, že z tejto oblasti zabránim v oxidácii tuku čiže vôbec neschudnem. Dokonca táto časť tela bude zadržiavať viac vody preto bude vyzerať tučnejšie.

14. Čím viac schudnem z váhy, tým budem vyzerať lepšie

Ani toto nie je pravda. Kedže čím viac schudnem za krátke obdobie môžem si byť istý že to bude hlavne voda a svalová hmota. Preto nebudem určite v plavkách vyzerať lepšie. Pomalé znižovanie hmotnosti max 0,5-1kg týždenne a pohľad do zrkadla je tá správna cesta. Pamätajte, že na pláž sa s osobnou váhou nechodí.

15. Najlepšie pre ženu je robiť len aerobný tréning, keď chce schudnúť.

Žena má prirodzene menej svalovej hmoty ako muž preto je pre ňu najlepší silový tréning ak chce schudnúť. Ak by robila výlučne kardio odchádzalo by veľa svalovej hmoty, ktorej nemá vôbec na rozdávanie. Ďalšie schudnutie svalovej hmoty môze mať na svedomí množstvo zdravotných problémov ako napríklad bolesť chrbta či osteoporóza. Preto je dôležité, aby cvičila s činkami. Aerobný tréning je vždy len doplnok pri chudnutí.