Jojo efekt.

Jojo efekt.
21. júla 2018 martin_hyben

Jojo efekt.

Je leto, čas dovoleniek ale aj čas masívneho chudnutia a honba za schudnutými kilogramami. Rozhodli ste sa držať dietu? Najdôležitejšia otázka, ktorú si musíte položiť je ako dlho som schopný držať takúto stravu. Týždeň? Mesiac? Alebo dva mesiace? A čo potom? Vrátite naspäť staré stravovanie? Áno hádate správne určite bude nasledovať jo-jo efekt.

Prečo? Tak zoberme si príklad. Vyhodíte zo stravy chlieb, z ktorého sa tak strašne priberá, čo je samozrejme blbosť, ale dobre. Ste schopný vydržať bez chleba dokonca života? Nie? Tak máte istý jojo efekt.
Ďalej rozhodnete sa vyhodiť sacharidy. Zase tá istá otázka. Ste schopný fungovať takto do konca života? Nie? Nasleduje jojo efekt.

Prečo to píšem? No preto, aby ste pochopili, že takéto chudnutie je na nič. Dva mesiace chudnem 10kg a následne za 2-3 týždne to mám naspäť. Áno, úplne zbytočná robota. Okrem toho, že postave to určite svedčiť nebude tak si môžete privodiť rôzne zdravotné problémy napr.žlčníkove kamene, zápaly čriev či poškodenie pečene.

Ako teda na to?
No v prvom rade si treba zvoliť také stravovanie, ktoré som schopný držať dlhodobo, áno kľudne aj dokonca života. Najideálnejšia je zdravá, vyvážená a pestrá strava a keď chcem chudnút mierny deficit a rozumné množstvo pohybu. Ak píšem vyvážená naozaj tým myslím vyvážené množstvo makronutrientov : sacharidov, bielkovin a tukov a samozrejme mikronutrientov, pretože telo potrebuje všetky makrá a mikrá na to, aby správne fungovalo a v neposlednom rade aj aby reálne spaľovalo tuky ‼️

Robte to správne!