Rieši cvičenie skutočnú príčinu zdravotných problémov?

Rieši cvičenie skutočnú príčinu zdravotných problémov?
14. februára 2019 martin_hyben

Rieši cvičenie skutočnú príčinu zdravotných problémov?

➡️Akékoľvek cvičenie 💪 (posilňovanie), ktoré je prevedené správne je veľmi dôležité pri liečbe ochorení pohybového aparátu. To je fakt, o tom píšem pravidelne. Pretože ochabnuté svalstvo je jednou z hlavných príčin týchto ochorení. Ochabnuté svalstvo neplní svoju funkciu. Mám na mysli držanie kostí a kĺbov po kope. Kosti sa vykrivia a začnú tlačiť na nervový koreň alebo spôsobujú trenie. Tým následne spôsobia rýchlejšie opotrebovanie kĺbu.

➡️Nie, nechcem tvrdiť, že cvičenie netreba. Práve naopak je veľmi dôležité! Hlavne v dnešnej dobe. Dovolím si tvrdiť, že cvičiť by mal každý. Žijeme totiž v dobe, keď sa pohyb stáva raritou. Do práce sa vezieme autom. V práci sedíme, alebo vykonávame jednostranný pohyb atď. A svaly ochabujú, kosti nemá čo držať a tak začínajú problémy a ochorenia. Ak sa k tomu pridá ešte zlá strava🍟🍔, problémy sa dostavia oveľa skôr.

➡️No v poslednej dobe sa šíria dezinformácie a nepravdy o cvičení a dokonca zo strany odborníkov. Ide o to, že sa rozpráva, že samotné cvičenie (sm systém, činky, pilates atď) kosti napraví do pozície, v akej majú byť. Čo nie je vôbec pravda. Cvičenie svaly spevní a následne, ak začnú plniť svoju funkciu môžu zmierniť tlak ktorý vytvára krivá či vypadnutá kosť. No ak sa robi zle tak kosti naopak veľmi ľahko vykrivý. Ale skutočný problém sa nerieši a stav sa časom môže dokonca zhoršovať. V tom najhoršom prípade sa človek nakoniec aj tak nevyhne 🏨operácii. Ani však po operácii nemá stále výhru na dosah, pretože ani operácia nevyrieši skutočný problém, len odstráni následky, ktoré vznikli vďaka problému.

➡️Bežne sa stáva, že za mnou prichádzajú ľudia, ktorí cvičia rok či dva spomínané cvičenia no napriek tomu majú krivú panvu, vypadnuté bedrové kĺby, vybočené či vypadnuté alebo vpadnuté stavce (ventrolistéza, retrolistéza) a takisto spazmy v bruchu. Takže skutočný problém sa vôbec nevyriešil.

➡️AKO TO TEDA JE?🤷‍♂️
Cvičenie 💪svalstvo spevňuje a vracia mu jeho funkciu, ale kosti bohužiaľ na svoje pôvodné miesto nevráti. Pri minimálnom vychýlení je možné ešte kosti a kĺby ako tak vrátiť cvičením na miesto, no pri chronických ochoreniach (ako je protrúzia disku, hernia disku či nebodaj sekvester), to už možné nie je.

➡️RIEŠENIE💡
Nápravou kostí, kĺbov na správne miesto (chiropraxiou) a následne zaradenie správneho cvičenia🏋️‍♀️ je skutočné riešenie problémov a nielen ich symptómov. Pretože, ak nie sú kosti, kĺby na svojom mieste, stále je tu riziko, že sa tlak zväčší a ochorenie zhorší. Je veľa prípadov, kedy sa stav zhoršil aj po samotnom cvičení aj napriek tomu, že bolo vykonané správne. Mal som jedného klienta, ktorému dokonca aj sm systém zhoršoval bolesti a to preto, lebo kosti neboli na svojom mieste a samotné cvičenie vytváralo ešte väčší tlak na postihnuté miesto. ☝️Preto ja nikdy neodporúčam pri chronických ochoreniach a bolestich svojim klientom začínať cvičenie, pred tým než sa vykoná chiropraxia.