Sedenie za počítačom

Sedenie za počítačom
19. apríla 2019 Martin Hyben

Sedenie za počítačom… 

➡️Veľa ľudí v poslednej dobe našťasie už rieši techniku cvičenia?️‍♂️, ako správne dvíhať predmety atď., no málokto rieši to, ako by mal sedieť v práci. Pritom je to jedna z najdôležitejších vecí. Prečo? Časový faktor. Na cvičení je človek hodinku, max dve. V ?práci bývame však aj osem hodín a niekedy aj viac. Pokiaľ je to nemenná a dlhodobá poloha v sede, ešte aj zhrbený, postupne sa uvoľňujú svaly chrbta a kosti a stavce sa začínajú posúvať. A samozrejme nastáva problém. ☝
➡️Krivé sedenie je aj často dôvod toho, prečo je človek po práci neúmerne unavený.?
➡️Ďalší problém nastáva následne vtedy, ak po práci s takýmto krivým sedením sa chcete rozhýbať a idete behať?‍♂️ či vykonávať podobnú dynamickú činnosť, športovú aktivitu, od ktorej vás teraz vôbec neodrádzam. Lepším riešením je však tie svaly najprv dobre rozcvičiť, precvičiť, zahriať a až následne potom ísť behať?‍♂️. Ak by ste tak neurobili, stuhnuté svaly a najmä posunuté kosti či stavce budú o seba narážať a problém sa následne prehĺbi.
➡️Určite je najlepšia prevencia správne sedenie a kompenzovanie dlhodobej neaktivity pravidelným silovým a aeróbnym cvičením.
➡️AKO TEDA SEDIEŤ ZA POČÍTAČOM??
O tom nám veľa prezradí tento skvelý obrázok, ktorý by si mal určite pozrieť každý, kto takto pracuje. Spočiatku sa to bude možno zdať neprirodzené, no vedzte že aj správnym sedením dokážete posilniť svaly a zmierniť si bolesti chrbta a neprimeranú únavu.??
✅1. Poloha monitora – V úrovni vašich očí
✅2. Vzdialenosť od monitora – 45 cm
✅3. Krk – Ucho má byť priamo nad ramenom
✅4. Ramená – majú byť uvoľnené a smerovať dole
✅5. Chrbtica – má byť opretá o operadlo stoličky
✅6. Lakte a zápästia – Zápästia majú byť vyrovnané a smerovať na 90 stupňový uhol
✅7. Nohy – Boky a stehná by mali byť rovnobežné so zemou
✅8. Chodidlá – Podrážky sa dotýkajú zeme